Pengikut

Rabu, Disember 03, 2014

Semarakkan kembali

Lamanya aku tidak menulis di blog peribadiku ini... puas aku nk bangkitkan kembali semangat yg hampir pupus dalam diri untuk membuat post baru dalam blogku ini...baru malam ni aku dapat secebis rasa itu... rasanya telah 5 bulan lalu blog aku sepi tanpa cerita baru... selepas selesai prtandingan softball MSSJ di SM SAINS, Muar.

Ini cerita bulan Oktober lalu... di mana, aku telah menyertai rombongan keluarga pergi ke Cameron Highland... iaitu pd cuti Deepavali. Sebenarnya pada mulanya, aku tidak berminat untuk turut serta...sebab...destinasi itu telah beberapa kali aku jejakinya... so, aku ingin juga merasa destinasi baru untuk bercuti tenangkan fikiran bersama anak2...tp, oleh kerana aku x reti nk jalan sendirian....aku ikut je la family...kami bermalam selama 3hari 2 malam di KRS Pines Hotel (Guest House) Tanah Rata, Cameron Highlands....JOM ikuti perjalanan kami ini brsama mak...juga adik2 ku... thanks  uolls 4 supporting us n make this holidays sweet memories...

 Mulakan dengan Bismillah dan doa perjalanan...

Destinasi pertama, singgah di Tanah Rata Tea Farm....



 Cam ni leeee...bile they all brposing

 belakang sekali tu.....uncle 

 2nd destination.... cactus valley


 ni plk....cactus point

 Bila naik ladang Teh Sg Palas....tringat pd almarhum ayah yg turut serta perjalanan kami sekeluarga pada tahun 2011...




Menarik tempat ni.... cameron lavender tiket masuk dewasa rm5




 MARDI masuk RM 3 dewasa rm1.50 student

 KRS Pines Hotel Guest House

 Rose Valley masuk RM4 dewasa...kanak2...? xigt daaaa....




 Taman rama-rama masuk RM5 dewasa...kanak-kanak RM3


 KASIMANIS strawberry farm...
cantik rumah di sini...


 dalam perjalanan pulang...tmpt yg pasti kami singgah sebentar... air terjun Lata Iskandar

bergambar kenangan sebahagian ahli keluarga

Pintu masuk Cameron Lavender



 cactus valley

 Taman rama-rama


Aku gembira bila melihat anak2 aku gembira...begitu juga mak dan adik beradik.... 
next year...jika ade masa, ada peruntukan kewangan, ade peluang...insyaallah kita ke destinasi lain pula.... aku ikut je ke mana family ku pergi holiday....
serba sedikit dapat meredakan tekanan dr situasi keliling atau dalaman diri akibat tekanan dr insan yg menyakitiku... semoga kita semua dilindungiNya dan beroleh rahmat dariNya....



Tiada ulasan: