Pengikut

Rabu, Julai 21, 2010

Sekadar Renungan...


Untuk Suamiku....

Wahai suami.. Jagailah & lindungilah diriku...selamatkan aku...Tanamkanlah di hatimu...sedikit kasih untukku...Semailah hati ini dengan cinta yg mewangi...Hiasilah syurga kita dgn kasih sayangmu.. Pimpinlah aku ke syurga...Isteri adalah satu amanah dari Yang Maha Esa... Pernikahan atau perkahwinan, menyingkap tabir rahsia..Isteri yg kamu nikahi Tidaklah semulia Khadijah Tidaklah setaqwa Aisyah Pun tidak setabah Fatimah Justeru isteri hanyalah wanita akhir zaman yang punya cita-cita menjadi solehah...Perkahwinan mengajar kita kewajiban bersama. Isteri menjadi tanah, kamu langit penaungnya, Isteri ladang tanaman, kamu pemagarnya, Isteri adalah murid, kamu gurunya, Isteri bagaikan anak kecil, kamu tempat bermanjanya, Saat isteri menjadi madu, kamu teguklah sepuasnya, ketika isteri menjadi racun, kamulah penawar bisanya, Seandainya isteri tulang yg bengkok, berhati-hatilah meluruskannya. Perkahwinan menginsafkan kita perlunya iman & takwa. Untuk belajar meniti sabar & redha, kerana memiliki isteri yg tak sehebat mana, justeru kamu akan tersentak dari alpa,Kamu bukanlah Rasullulah,Pun bukanlah Saidina Ali Karamallahuwajhah Cuma suami akhir zaman yg berusaha menjadi soleh..

5 ulasan:

Ahmad Zaki berkata...

Apa nak buat, dari dulu sehingga sekarang, orang melayu cuma pandai dalam benda-benda macam tu. Benda lain dia tak pandai, nak buat komputer pun mungkin tunggu sampai tahun 4000.

adik comel berkata...

mcm pernah baca la ayat ni...emmmmmmm...hihihi

Ahmad Zaki berkata...

Semua perkara akan berulang, sejarah sendiri berulang. Hidup harian pun akan berulang. Mandi makan tidur tu berulang-ulang.

Perkataan tu mungkin tidak berulang isinya sahaja yang berulang.

kakak cun berkata...

adik comel...mmg pun..faham2 je laaa...kerja biasa..

adikk comel berkata...

hahahaha...
keje biasa tu kakak cun...
adik comel pun dah biasa buat keje tu..
hahahahha
teruskan ye kakakku yg cun...
hihihi