Pengikut

Khamis, September 08, 2011

Kucing...

Hari Sabtu lepas (3/9/2011) setibanya kami di Segamat setelah pulang ke kampung halaman Ayer Hitam, kami singgah di kedai membaiki motorsikal. Sebenarnya kami nak ambil basikal Syauqi dan Syazni yang tlh dihantar untuk dibaiki...

Setelah aku lintaskan ank2ku dengan basikalnya bersama kak long diorang, kami teruskan prjalanan balik ke rumah yang tidak jauh dr situ. Setibanya aku di sebuah jalan untuk mendapatkan anak2ku, tiba2 kak long kesukaan...terkejut aku dibuatnya...rupanya dia jumpa seekor anak kucing dan dia bawa balik ank kucing tu..


Anak sulong aku ni mmg sukakan haiwan, terutamanya kucing...hamster...sampai je kt rmh, dia pun bersihkan mata kucing tu yg penuh dgn pasir dan habuk... rupa2nya matanya penuh dgn tahi mata hingga pasir melekat keliling matanya sampai tertutup...
Mengiau2lah kucing tu maybe kesakitan atau kelaparan...lps tu, kami beri dia makanan... susu... tapi malangnya kucing tu x mau...hnya mengiau2 kehilangan ibunya...Kesian sungguh...

Lepas tu, aku cadangkan kak long masukkan kucing tu dlm sangkar hamster... ltk sekali ikan bilis..mana tau dia nk menjamah... tp, dia hnya mengiau je... mendayu2 suara dia... aku cadangkan beri nama JIMMY...

Tapi, hari ni (7/9/11) kt sekolah td, aku dpt sms dr anak sulong mengatakan kucing dah mati.... Sungguh aku terkejut & terasa pilunya... mungkin dia mati kelaparan... siang mlm mengiau2 mencari ibunya, mungkin juga dia masih belum pandai makan & minum sendiri... aku sudukan susu kt mulut dia pun, dia x mau...tak mengapalah...dah sampai ajal dia.

Kita hanya mampu menolong kucing tu, tp kucing tu yang x mau makan & minum... sedih jugak, dia mati dalam mencari ibunya yang hilang...


3 ulasan:

AMIR ARIF berkata...

bute kucing tu

A.Z Ibrahim berkata...

OOO ni link dia.. mencari tak jumpa betul2 rahsia...

Shila berkata...

WA PUNYA SUKA...HAHA...