Pengikut

Sabtu, April 06, 2013

Ini kisah Manjaku...


Manjaku sudah 3 hari x mau makan...manja br melahirkn 3 ekor ank ..yg sekor dh lemah x menyusu...aku mula rasa risau sbb kucing mak aku mati 7 ekor trmasuk baby cat.. mula dr x mau makan, lama2 badan jadi lemah x mampu mnyusukan anknya dan mati akhirnya...baby2 dia turut mati..

jadi, aku surf kt internet mncari punca2 kucing hilang selera makan... antaranya kemungkinan dia demam atau sakit tekak. aku terus call mak tnya kt kluang kt mana ada veterinar utk aku dptkn rawatan si Manja. Mak aku bwk kucing dia yg brnasib baik utk hidup ke veterinar utk diberi suntikan...

Manja diberi 2 suntikan. 1 utk vitamin n 1 lg utk elak demam. Manja n baby cat juga dibekalkan ubat vitamin. keesokkan harinya iaitu hari keempat...balik dr LDP aku trnmpak kedai jual makanan kucing yg br dibukak..aku cari makanan yg mungkin dpt naikkn selera manjaku...akhirnya aku trnampak ProDiet... aku beli 2 utk manja.. x sangka..aku bukak peket tu...n hidukn pd manja, dia terus brminat lalu makan...aku rs lega sbb ank2 mnja pun nmpk mcm x cukup susu...mungkin manja kurang makan... mudah2an manja sihat utk jaga baby manja tu...anak Manja yg lemah tu dah mati pada petang hari yang aku bawa Manja dptkan suntikan.

Manja suka bawa baby dia pindah randah...yang lucu apabila manja sorokkan anaknya di sebalik bantal/kusyen besar yg aku letakkan kt ats sofa...semalaman baby cat tido situ...nyenyaknya bkn main...hari ini plk, lps aku belikan makanan prodiet tu aku balik dan tercari2 mana peginya baby cat...cari punya cari...rupanya...hahahaha...tergelak besar aku!!!... kt dalam mesin basuh....

Posted via Blogaway

Makanan yang aku beli utk Manja



Baby cat tido dlm mesin basuh...hehehehe


Zoom dekat sikit,,,

Tiada ulasan: