Pengikut

Selasa, November 05, 2013

Nasi Impit

 Tiba-tiba rasa teringin nak mencuba  buat soto. Ini semua kerana adik aku ada buat nasi impit utk wat soto di rmh mak tempohari... Rasa nk memcubanya... lagipun aku blm prnah buat nasi impit sendiri... aku pun g kt google search... baca kt entri2 blogger yg ada di sana... rupanya senang je,,,


Mula2...kita bersihkan beras..kemudian, masukkn ke dlm plastik kecil brsaiz 3"x4". Nasib aku ada plastik ni...sbb aku kan ada amek tempahan wat key chain. Jadi, plasti tu aku gunakan. Masukkn 3/4 shj beras ke dlm plastik dan stapler. Cucuk2kan plastik tu dgn garpu. Kemudian rebus n letak garam serta daun pandan...

 Dh siap rebus jadi begini... Sukanya aku, sbb nasi impit aku menjadi,..

Dah sejuk, potong begini..


Makan bersama sop ayam, ayam goreng yang disiat2... sambal kicap...nyam3...yummy..!!!
Cuma kurang 1 je... xdpt buat begedel sbb x beli ayam kisar...huhuhu...

Tiada ulasan: