Pengikut

Ahad, April 27, 2014

Terhenti lamunanku


Ya Allah...

kau jadikan api,

padanya kandung cahaya,

Menerangi aku di tengah mlm gelita.

Indahnya cahaya itu...

Dalam keheningan dan Kegelapan malam,

Hadirmu cahaya teranglah malamku,

Terangi jiwaku nan lara,

Yang trkandung kesedihan dlm kesyahduan malam...

Dlam asyik aku melayari jiwaku nan sepi ini,

Terkenangkan aku akan dirimu,

bagaikan kau ada di sampingku,

Lantas...Tersentak aku akn guruh dan petir itu,

Terpadamlah cahaya indah itu,

Lamunanku terhenti di situ,

Lalu Menyedarkan aku,

Bahawa sebenarnya kau tiada lagi di sisiku...

Hilangmu sememangnya belum brganti,

Namun dalam doa kudusku..

aku akn temui cintaku yang tulus suci,

Hatiku percaya kehilangan ini ada penawarnya,

bahawa pasti Allah merancang yang terbaik untukku suatu hari nanti..


*copypaste*

Tiada ulasan: