Pengikut

Ahad, Ogos 05, 2018

Sofbol dan aku

Sejak aku bertukar ke daerah Kluang aku ditugaskan sebagai pengurus pasukan sofbol sekolah. Sesuatu yg baru dlm hidupku...memang lari habis dr tugas sebenar aku

Pertama kali memegang jawatan terasa kekok. Bnyak yg aku belajar dr coach. Cara untuk menguruskan pasukan, menjaga kebajikan mereka sepanjng latihan dan prlawanan  dan banyak lagi... Byk suka duka yg aku alami.. yg paling aku benci ialah sun burn..😣😥😥

Hari demi hari dan tahun demi tahun berlalu aku dh tau mcmne nk atasi sun burn tu..hihi..

 Tahun 2018 merupakan tahun yg amat kecumdang bg pasukan kami.. sbb, kita tiada persediaan awal utk pergi ke mssj. Murid pun kita hanya ambil murid yg ada pngalaman pergi mssj thn lalu seramai 4 org.. tambahan lagi murid seramai 6 orang dr sk  kahang  timur...yg mmg tiada pengalam lngsung.. lagipun coach kami sering bertukar guru dan ada yg sudah berhijrah... Masalah besar timbul kerana tiada coach yg .berpngalaman...


Tahun 2018 ini, sy merancang untuk membuat program pmbangunan sofbol dan telah pun mendapat persetujuan guru besar. Tapi sy perlu siapkan kertas kerja memandangkan program ini melibatkan murid bermula dr durid tahun 3 hiingga 5... Coach pula coach jemputan dr dk sedohok.. alhamdulillah kertas kerja guru besar tlh approved ..dn latihan tlh pun bermula sejak bln 5 lg..


Pasukan Kluang telah kecundang utk sofbol mssj tahun 2018... Kecewa teramat kami... Tempat ke 8 dan terakhir.. usaha lg utk tahun hadapan.insyaAllah...

Tiada ulasan: