Pengikut

Isnin, April 19, 2010

Sesekali....

Pemandangan indah di Pantai Morib...



SAYANG

sayang,
mengapa kau pergi seawal ini,
ketika aku masih memerlukan,

sayang,
apakah kau tidak menyayangi ku lagi,
apakah kau tidak kasihan kan aku lagi,

sayang,
ingin sekali aku bertemu kamu,
meluahkan kekusutan hati,
berbicara tentang kita seperti dahulu,

sayang,
izinkan aku terus mengingatimu,
sepanjang hayat ku,
seumur hidupku,

sayang,
izinkan aku merinduimu selalu,
akan ku ingat saat dahulu,
kenangan kau dan aku tidak akan pernah luput,
kerna kau hanya satu kekasihku..

copy & paste from: http://www.familiazam.com/sajak_sayang.htm



KITA AKAN MENGHARGAINYA KETIKA KEHILANGANNYA

Dan kita tidak akan pernah merasai kehadirannya,
Melainkan selepas kehilangannya,
Kewujudannya disamping kita umpama angin berhembus,
Langsung dibiarkan berhembus tanpa kita syukuri,
Namun,tanpa angin mampukah kita terus menjalani landasan hidup ini?

Dan kita sentiasa merasai sesak ketika adanya dia,
Kerana kita merasakan bahawasanya dia bukanlah sesiapa dalam diri kita,
Tetapi kita lupa dia merupakan segalanya untuk kita,
Mungkin..seketika waktunya..kita perlu merasai ketiadaan dia,
Agar kita dapat mensyukuri sejenak perlunya dia untuk kita.

Dan tidak Allah kurniakan dia untuk kita tanpa sebab dan tujuannya,
Namun itulah lumrah kita manusia,
Senantiasa membiarkan yang di depan mata pergi tanpa rela,
Pesan bapa "jika tidak suka pulangkan sahaja maka Allah menariknya",
"Tapi ingatjangan kau kesali..jangan kau tangisi".

Alangkah sunyi dunia kita tanpa dia,
Saat di depan mata dia pergi menghadap Illahi,
Air mata tidak sempat bertakung lantas tumpah,
Dan ketika itu kita teringat.
Kita akan menghargainya ketika kita kehilangannya..

Nukilan : Hatta Razian
Emel : sinar_detashanley[at]yahoo[dot]com

Tiada ulasan: