Pengikut

Isnin, November 21, 2011

Hari terakhirku...

Hari-hari terakhirku di sekolah, sungguh buzy sekali...
sebaik saja murid2 habis exam, brmulalah latihan sukan pd sebelah pagi...sementara lepas rehat pula, guru2 membuat pungutan dan edaran buku teks utk murid2... kemudian, latihan haka pula...
Aku ditugaskan utk menyiapkn sijil HAKA...sementara utk sukan pula, kena bahagian latihan sukaneka & hadiah...

utk menyiapkan sijil, pd tahun ini tidaklah sesukar tahun lalu...sekolah memberi kepercayaan kpd aku utk sijil sejak tahun 2009. Waktu itu, aku meminta seorang guru di sekolah ini (cg fendi) utk dia buatkan file mail merge...ms tu aku guna laptop dia...

tahun 2010 pula, aku minta cg tu setkan kt laptop aku sendiri....manakla tahun 2011 ini, aku hnya minta semakkan file trsebut supaya mudah brfungsi nanti...aku tdk begitu faham nk setkan sendiri...dgn bantuan cg sabariyah, aku taip nama...aku print...dia semak ejaan & tampal bintang merah utk cop sekolah nanti...dlm masa 2 hari sijil siap!!!

hari ke2 wat sijil...ms ni sukan,,, lps rehat..mulakn wat sijil..

aku x sempat nk jenguk dewan masa rehersal & wat pentas...
dua dari kiri tu anak aku Muhammad syazni

zapin pra sekolah bimbingan cg mazlan

choral speaking....

anak aku Muhammad Syauqi terima hadiah TEMPAT PERTAMA & MATA PELAJARAN TERBAIK BAHASA MELAYU PENULISAN...
tahniah...

murid2 cemerlang UPSR (5A)

Khamis...17nov penyerahan wang bantuan persekolahan utk pelajar2.
ini baki wang yg belum dituntut...

wktu mlmnya, ada jamuan akhir utk ahli2 KEBIRU... aku dirai utk mlm itu, sebagai "guru yg bakal bertukar" tahun hadapan...so, aku kenalah berucap!!!
terima kasih utk semua yg beri hadiah...

besarnya hadiah kerongsang ni...x reti nk gayakan...
pd Jumaat 18nov pula, selepas budaya quran...aku diberi peluang lagi utk berucap kali ini utk guru2 & murid2...
yg aku sebak sekali bila nk ucapkan utk murid2...terharu sangat...rs sayang aku nk tinggalkan murid2 aku... anak murid kelas aku, kelihatan mereka menitiskan air mata...membuatkan aku semakin terharu...tidak ketinggalan guru2...
semasa brsalaman...aku memeluk kak Haliza, kwn lama sejak sekolah palong timur dulu..sejak aku guru sandaran lagi...kami menangis teresak2...brpelukan...mcm kak Liza x mau lepaskan aku...lama aku kenal dia...sejak umur aku 20tahun...
begitu jugak dgn cg Rozita & cg suphia...rasa sedih sgt nk tinggalkan...selama ni dgn diaorg aku rapat di sekolah tu...teman brgurau-senda..suka duka...

sbnrnya aku belum brsedia utk brpindah dr sekolah tu...aku masih sygkan murid2 & guru2 di sana...namun, Tuhan pasti mengetahui segalanya mengapa aku hnya sekali isi borang tukar, terus dapat...tidak sprti guru2 yang lain...

atas permintaan keluarga jgk, aku brhijrah ke tempat baru... mungkin ada hikmah di sebalik apa yg brlaku ini..yg kita tidak ketahui dariNya. kita hanya merancang, namun hanya perancangan Dia yg lebih baik utkku...Kerana Dialah yg menentukan segalanya...Dialah sebaik2 perancang...

terima kasih semua untuk apa yang ada utk aku selama ini, prsahabatan...keriangan...keakraban...kenangan manis...suka duka brsama...
akan ku jadikan ia sebagai kenangan paling mains dan terindah yang x mungkin dpt aku lupakan...
doakanlah kesejahteraan & kebahagiaan aku di tempat baru nanti...

Tiada ulasan: