Pengikut

Ahad, Januari 02, 2011

RAHMAT TAHUN BARU - 1/1/11

Semalam 1 Januari 2011 di sekolah aku ada pembayaran yuran utk sesi persekolahan 2011. Tahun ni aku dilantik sebagai kelas tahun 3 Teratai. Sudah agak lama aku tdk memegang kelas. So, aku pun jalankan tugasku memungut yuran. ALhamdulillah, cuma tinggal lagi 4 orang ank muridku yg masih belum buat pembayaran. Harap2 hari Isnin ni settle semuanya. Letih jugak menunggu parents datang & letih jugak menulis pada resit...Walau macamanapun, aku tetap happy terima tugasan ni.

Balik rumah aku bukak facebook...aku teringat aku ada add sepupuku Nizam, mana pokcik ni...??? x bkk fb ke? x accept2 lg my friend request...? tiba2...aku dpt notification.."Abi Nizam Jasin Ffc accepted your friend request"... aku terus tengok wall dia, coz aku nak sangat cari kawan2 lama masa kat MAK Kluang & MAAHAD JB dulu...mana tau kot2 dia ada ramai kwn dr sana...tiba2 sejak 2-3 minggu kebelakangan ni terasa rindu sgt2 kt diorg...nak sgt jumpa kwn2 lama. Terutama sekali aku terkenang sangat pada Eyta (Bonsu Amin) pelik kan nama dia... orang Kota Tinggi. Cari punya cari.....akhirnya jumpa jgk!!!!! So happy....aku terus add dia...

Mlmnya aku bkk fb lg...mn tau eyta dh accept aku...tiba2 kuar lg notification "Bonsu Amin Sahiman accepted your friend repuest"...Alamak...seronoknya... tak terkata....jumpa balik kawan aku yg ku rindu!!! Aku bkk wall dia....tgk gmbr2 dia...dh bnyak berubah...dh x mcm dulu...makin cantik sekarang... dr situ jgk aku dpt jumpa ramai lg kwn2ku dr MAK & MAAHAD JB, aku add mn yg aku masih ingat.

Syukur padamu ya Allah...di saat aku mengharap sesuatu, Engkau berikan padaku.
Dia pun sangat happy dpt jumpa aku balik. Kitorg chat, brcerita ttg perjalanan hidup dr sejak terpisah sampai brtemu semula mlm tu. tp x dpt chat lama...coz kita sama2 fhm ada komitmen pd keluarga...so, utamakan yg terdahulu. Rasa mcm ada lg cerita nk sembang dengan dia kt fb. tp, nantilah bila kita ada masa trluang...kita sembang lama2 ye eyta...

Sesungguhnya pertemuan ini ada rahmatnya...menemukan kembali yang dh lama terpisah. Mengeratkan kembali jalinan persahabatan antara kami yg tlh lama terputus. Pada tarikh keramat ini 1/1/11...

Inilah kawan karib aku Bonsu Amin Sahiman (Eyta) ~ brtudung purple
Setelah 22 tahun terpisah, akhirnya brtemu di FB.
Semoga persahabatan kita kekal selamanya.

Tiada ulasan: